|
| | | | | | | Sport samochodowy wymaga zaangażowania dużych środków finansowych. Sponsoring jest głównym źródłem zdobycia ich i chociaż korzyści są obopólne, mimo to zdobycie sponsora nie jest łatwe.
Niewątpliwą przyczyną jest brak polskiej marki w świecie motoryzacji. Trudno więc promować coś, co nie jest dobrem narodowym. Chyba, że dobrem narodowym nazwać można wybitnego zawodnika. Tylko jak udowodnić, że jest wybitny, skoro brakuje nam infrastruktury by takie dobro budować i testować od najmłodszych lat? Wydawać by się mogło, że Polski Związek Motorowy jest instytucją, która w swoje działania ma wpisaną promocję, rozwój i wspieranie wszelkich aktywności na korzyść sportów motorowych w Polsce. Cóż... Do tego jeszcze mierna świadomość specjalistów od marketingu i żądanie efektów natychmiastowych przy małych nakładach i słabym zaangażowaniu.
Tymczasem sponsoring sportowy musi być długofalowy i przemyślany. Wizerunek należy wzmacniać poprzez działania dodatkowe typu eventy, konkursy i obecność w mediach zainteresowanych sportem. Niezbędna jest szczególna dbałość o najmniejsze szczegóły, jak w każdej kampanii. Ważnym elementem jest współpraca samego zawodnika czy zespołu i oczywiście jego wyniki sportowe. Jednocześnie trzeba umieć przekuwać fakt sponsorowania na cele biznesowe.
Przykład Roberta Kubicy oraz przedstawicieli nowego pokolenia: Kuby Giermaziaka czy Natalii Kowalskiej świadczą o tym, że nie wolno poddawać się, że trzeba szukać własnych dróg, że sukces nie jest tani, ale możliwy.
| |
Inne artykuły z tego tematu: | | |
|