Autodrom Główna Kontakt Agencja
 
  AUTODROM : Kariera wyścigowa

O Agencji
Współpraca
Kontakt
..
Kalendarz
FAQ
 
Lut26

Stefan Romecki w SPEED Euroseries

Stefan Romecki w SPEED Euroseries
Nareszcie dobre wiadomości z obozu Stefana Romeckiego. Po długich i trudnych rozmowach z wieloma ekipami, rozważaniu wszelakich możliwości, gromadzeniu funduszy, Stefan Romecki w sezonie 2013 ponownie wystartuje w pełnym cyklu mistrzostw. Będą to wyścigi serii SPEED - zawody rangi Mistrzostw Europy kategorii ‘endurance’. Stefan już zetknął się z tą serią w przeszłości i był nawet zgłoszony do współzawodnictwa w roku 2011. Niestety ekipa Ibanez Racing, w której miał jeździć, wycofała się z projektu ze względów organizacyjnych.

Tym razem Stefan Romecki nawiązał współpracę z innym francuskim zespołem wyścigowym, JMP Racing, który od kilku już lat startuje w tych mistrzostwach i bardzo poważnie myśli o odegraniu znaczącej roli. W tym ambitnym przedsięwzięciu Stefan Romecki będzie odgrywał kluczową rolę, gdyż jego doświadczenie wyniesione z wyścigów VdeV, gdzie startują przecież takie same samochody, jest nie do przecenienia. JMP Racing przygotuje na sezon 2013 najnowszy model Normy M20FC, który ma nawiązać walkę z bolidami ekipy Wolf Racing - dwukrotnym zwycięzcą serii. Nie jest jeszcze w stu procentach znany partner Stefana.

Warto wspomnieć, że seria SPEED rozwija się z roku na rok bardzo dynamicznie. Zaczynali przed paroma laty na brytyjskich torach, gromadząc lokalnych kierowców wyścigowych. Stopniowo o tych wyścigach było coraz głośniej, a założyciel i organizator - Oli McCrudden - potrafił zjednać do projektu coraz więcej ekip i sponsorów. W 2011 roku wyścigi odbywały się już na wielu europejskich torach, w 2012 roku zwycięzca serii został wypromowany do słynnego wyścigu 24h Daytona amerykańskiej serii GrandAm, a w 2013 roku część wyścigów zostanie ‘rozegrana’ w ramach weekendów serii FIA WTCC!

Do wyścigów serii SPEED ciągną nie tylko coraz lepsi zawodnicy, ale także producenci samochodów wyścigowych. W sezonie 2010 większość ekip dysponowało francuskim bolidem Norma M20. W 2011 dołączyła wytwórnia Wolf Racing z bolidem z włókien węglowych, a w 2012 roku całkiem nowe modele samochodów przygotowały fabryki Ligier i Tatuus, nie licząc Normy M20FC (wszystkie z włókien węglowych). Na sezon 2013 słynna francuska Oreca przedstawiła bardzo ciekawy projekt samochodu z zamkniętą kabiną. Seria wyścigowa SPEED zaczyna być coraz bardziej interesująca i kolorowa. W świecie wyścigowym jest traktowana jako przedsionek do wyścigów LeMans.

Stefan Romecki rozpocznie sezon wyścigiem na słynnym włoskim torze Monza już za niecały miesiąc, czyli 23 marca. Będzie to tylko jeden 1.5 godzinny wyścig (zwykle podczas weekendu wyścigowego serii SPEED odbywają się dwa 90 minutowe wyścigi, każdy ze zmianą kierowcy w połowie dystansu). Potem będą jeszcze kolejne wyścigi, w tym dwa niedaleko Polski, bo na słowackim Slovakia Ring i na dawnym torze Formuły 1 Salzburgring, obecnie przemianowanym na Red Bull Ring. Właśnie na tych dwóch torach SPEED Euroseries będzie towarzyszyć mistrzostwom WTCC. Zapowiadają się więc duże emocje w znakomitym towarzystwie!

Cieszymy się bardzo z powrotu Stefana Romeckiego do regularnego ścigania i jednocześnie trzymamy kciuki za dobre starty, które otworzą mu drogę do startów w profesjonalnych seriach typu LeMans. Stefan utrzymuje cały czas kontakt z ekipą DKR Engineering, która zgłosiła swój samochód do wyścigów ELMS w kategorii LMP2, a także jest rezerwową ekipą tegorocznej edycji słynnego wyścigu 24h Le Mans. Start Romeckiego w serii ELMS uzależniony jest od zapewnienia odpowiedniego wsparcia finansowego. Przypominamy, że na samochodzie Stefana jest jeszcze dużo miejsca dla potencjalnych sponsorów, którzy są zawsze mile widziani, zwłaszcza w sporcie samochodowym. Tak, jak już pisałem wcześniej, Stefan po raz pierwszy w karierze wystartuje z polską licencją wyścigową. Będzie to dla niego z pewnością dodatkowa motywacja do osiągania znakomitych wyników.

Kalendarz wyścigów SPEED Euroseries 2013:

Monza, 22-23 marca (w ramach WTCC),
Slowakia Ring , 26-28 kwietnia (w ramach WTCC)
Salzburgring, 17-19 maja (w ramach WTCC)
Nurburgring, 12-14 lipca
Brands Hatch, 27-28 lipca
Dijon, 6-8 września
SPA-Francorchamps, 27-29 września
Navarra, 10-13 października

Kierowca: Stefan Romecki
Zespół: JMP Racing
Samochód: prototyp Norma M20 FC
Silnik: Honda 2000ccm, 4-cylindry, ok. 260 KM
Skrzynia biegów: sekwencyjna, 6-cio biegowa, sterowana łopatkami przy kierownicy

Więcej na stronach:
www.stephane-romecki.com
www.facebook.com/StefRomecki

źródło: Autodrom.pl
 
 
Dodaj do:
Facebook
|
Zakładki Google
|
Delicious
|
Twitter
|
Wykop

GŁÓWNA :: O AGENCJI :: WSPÓŁPRACA :: FAQ :: KALENDARZ :: KONTAKT