Autodrom Główna Kontakt Agencja
 
  AUTODROM : Formuła Student

O Agencji
Współpraca
Kontakt
..
Kalendarz
FAQ
 
Mar31

Bolid RT02

 Bolid RT02
Politechnika Wrocławska, to pierwsza polska uczelnia, która już w 2009 zaczęła wystawiać swój zespół na zawody Formuły Student. Studenci z Wydziału Mechanicznego nie rezygnują i utrzymują ciągłość swoich startów w Formule Student. Na sezon 2011 zaprojektowali nowy bolid – RT02, którym mają nadzieję ścigać się w Silverstone i Hockenheim.

KONSTRUKCJA RAMY

Konstrukcja dwuczłonowa - rama przestrzenna rurowa wykonana ze stali, tylna część odłączana, wykonana z płyt aluminiowych.
Redukcja masy o 10% w stosunku do RT01 oraz 20% zwiększenie sztywności.

WYMIARY I WAGA RT02

Ogółem L/W/H: 2412/1428/ 1200 [mm]
Rozstaw osi: 1550 [mm]
Rozstaw kół (P/T): 1250/1150 [mm]
Waga wraz z 68kg kierowcą: 300 [kg]
Rozkład masy (P/T): 45/55

ZAWIESZENIE

Typ zawieszenia: Podwójne wahacze poprzeczne, trójkątne, nierównoległe o różnej długości. Amortyzatory wykonane na zamówienie przez firmę TechRacing w układzie pull-rod.
Przekładnia kierownicza: Titan Steering.
Opony (P/T): AVON i/ lub Hoosier: 20.5x7.0-13/20.5x7.0-13.
Felgi (P/T): 7.0Jx13 "/ 7.0Jx13", 3-pc Al felgi Keizer A1 series.

UKŁAD HAMULCOWY

Niezależny układ hamulcowy czterech kół.
Tarcze pływające wycinane laserowo ze stali Ø210 mm.
Zaciski czterotłoczkowe z przodu oraz dwutłoczkowe z tyłu firmy ISR.
Pompy hamulcowe AP Racing.

JEDNOSTKA NAPĘDOWA

Producent: Honda
Model: 2007 CBR600RR (PC40)
Średnica cylindra / Skok tłoka / Cylindry / Pojemność skokowa:
67,0 [mm] / 42,5 [mm] / 4 cylindry / 599 [cm]
Stopień sprężania : 13,7:1
Paliwo: E85
Max moc (projekt): przy 10000 [RPM]
Max moment obrotowy (projekt): przy 7500 [obr/min]
Chłodzenie: Podwójna chłodnica umieszczona po bokach pojazdu. Pojedynczy wentylator.

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Mechanizm różnicowy: Drexler Formula Student 2010 v3, o ograniczonym poślizgu
Łańcuch: sportowy firmy DID rozmiar #520
Naciąg łańcucha: mimośrodowy
Przełożenie przekładni łańcuchowej: 45:13
Zmiana biegów: pneumatyczna
Aluminiowa frezowana flansza przegubów TULIP
Modyfikowana skrzynia biegów

ELEKTRONIKA

Płyta główna zaadaptowana z routera TP-link.
Wyświetlacz RGB z interfejsem dotykowym na kokpicie.
GPS.
Akcelerometry przy każdym z kół oraz jeden centralny.
Połączenie Wifi oraz Bluetooth.

BODY

Wykonane z włókna węglowego (lżejsze o minimum 25%) wyposażone w dyfuzor.
Odkryty silnik ułatwiający dostęp do podzespołów i umożliwiający przepływ powietrza, chłodzący jednostkę napędową.
Kanały chłodzące mieszczące chłodnice – zwiększające wydajność pracy układu chłodzenia.



GŁÓWNA :: O AGENCJI :: WSPÓŁPRACA :: FAQ :: KALENDARZ :: KONTAKT