|
| | | | | | | | | | SiMR Team to grupa studentów Politechniki Warszawskiej, zainteresowanych sportem motorowym. Budując samochód typu formuła na międzynarodowe zawody Formula Student 2010, zespół wykorzystuje wiedzę zdobytą na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych (SiMR).
Głównym celem SiMR Team jest zbudowanie przede wszystkim samochodu niezawodnego, o stosunkowo prostej konstrukcji, tak żeby każdy, kto posiada minimalną wiedzę techniczną, był w stanie sam na bieżąco naprawić go. Ważną kwestią jest też radość z jazdy przy zachowaniu wszystkich wymogów bezpieczeństwa.
Praca nad tym projektem jest wspaniałą możliwością zastosowania wiedzy zdobytej na uczelni, a także nauką pracy w zespole przy tak rozległym projekcie.
Formuła SAE jest jednym z projektów (sekcją) koła naukowego sportów samochodowych na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Poza pasją i świetną zabawą projekt przybiera formę naukowo-badawczą. Studenci testują autorskie rozwiązania techniczne, efektywnie łączą projekt z nauką na uczelni, stosują w praktyce wiedzę zdobytą na zajęciach, co służy także tworzeniu prac zaliczeniowych i naukowych. Prace nad bolidem przyczyniły się do powstania czterech prac dyplomowych (trzy z nich wygrały konkurs na najlepszą pracę dyplomową na wydziale) i sześciu prac przejściowych. Projekt jest ściśle związany z Wydziałem Samochodów i Maszyn Roboczych a bolid jest własnością wydziału.
Projekt realizowany przez SiMR Team wymaga stosunkowo niskiego nakładu kosztów, głownie ze względu na to, że rama, poszycie, układ kierowniczy, zawieszenie i wiele innych podzespołów jest projektowanych i wykonywanych przez studentów samodzielnie w wydziałowych warsztatach i laboratoriach. Resztę podzespołów stanowią łatwo dostępne części, np. przeniesienie napędu i hamulce pochodzą z Toyoty Yaris. Mieści się to w założeniach projektu, zgodnie z którymi wprowadzenie standardowych części, niskie koszty produkcji i serwisowania bolidu a także zapewnienie radości z jazdy, przy zachowaniu wszystkich wymogów bezpieczeństwa, mają być atutami pojazdu. Oczywiście zespół nie zapomina o efektownym wyglądzie, stąd specjalna grupa, której zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego poszycia.
Do zaprojektowania i obliczeń wytrzymałościowych bolidu zostały wykorzystane zaawansowane programy inżynierskie. Wykorzystano między innymi druk 3D. Dzięki symulacjom komputerowym udało się uzyskać zaskakująco sztywną i wytrzymała ramę, która swobodnie spełnia wymagania bezpieczeństwa stawiane w konkursie.
Każda wykonywana część bolidu posiada pełną dokumentację techniczną i opracowany proces technologiczny wytworzenia danej części. Dokumenty te zostaną wykorzystane do tworzenia i udoskonalania kolejnego bolidu, będą także nieocenionym źródłem wiedzy dla następnych studentów.
Nikt w zespole nie wątpi, że dobre nawyki inżynierskie i liczne doświadczenia nabywane w trakcie prac nad projektem oraz poprzez udział w samych zawodach, pozytywnie wpłyną na przyszłe projekty studentów zaangażowanych w Formułę Student.
W roku 2011 zespół zmienił skład i nazwę na White Eagle Racing.
Okres działalności: 2009-2010
Więcej informacji o zespole SiMR i jego pracy również na www.formulastudent.pl.
| |
Inne artykuły z tego tematu: | | |
|