|
Lis25 Wahacze i stabilizator | | | | Wahacze i stabilizator | | | | | | Wahacze
W bolidzie zastosowano podwójne wahacze poprzeczne, trójkątne, nierównoległe o różnej długości. Gwarantują one niezależną pracę każdego koła, przy jednoczesnym zachowaniu niewielkich zmian rozstawu oraz kąta pochylenia kół. Ich atutem jest także niska masa. Właściwie dobrana geometria pochylenia wahaczy wpływa na zmniejszenie zjawiska nurkowania podczas hamowania oraz przyspieszania.
Stabilizator
Głównym zadaniem stabilizatorów jest zmniejszanie bocznych przechyłów nadwozia. Stosując stabilizator tracimy częściowo zalety zawieszenia niezależnego. Dobór sztywności jest kompromisem pomiędzy zachowaniem bolidu w zakręcie, a zdolnością do pokonywania nierówności nawierzchni. Poprzez regulacje sztywności można także wpływać na kierowalność bolidu (podsterownej lub nadsterownej). | | | źródło: PWR Racing Team
|
| | |
|