|
| | | | Opony RT09 | | | | | | Wybór opon powinien być fundamentalną decyzją przy rozpoczynaniu prac projektowych nad układem zawieszenia. Kontakt opon z nawierzchnią determinuje zachowanie bolidu na torze. Na nic przydadzą się nam mocny silnik oraz doskonałe hamulce, jeśli nie potrafimy przenieść trakcji na nawierzchnie.
Głównymi markami ogumienia stosowanego w zawodach FS są: Hoosier, GoodYear oraz Avon. Są to modele opon diagonalnych produkowane pod kątem zawodów F3 lub zbliżonych serii formuły wolnobieżnej. Modele poszczególnych producentów różnią się parametrami, m.in.: tłumienia, katów znoszenia, sztywnością boków opony. Wytwórcy opon udostępniają teamom FS dane ogumienia, pomocne w doborze właściwych „kapci” do ich pojazdu.
Regulamin dopuszcza stosowanie ogumienia 13”. Do przejazdu po suchym torze używa się ogumienia pozbawionego bieżnika, typu "slick", zapewniającego większą powierzchnie kontaktu z podłożem. W warunkach deszczowych korzysta się z opon deszczowych tzw. "wet". Opony osiągają optymalne warunki pracy w temperaturze 80 oC.
Szacuje się, że komplet opon w bolidzie Formuły Student wystarczy na pokonanie 50 km w warunkach torowych. Tak niska trwałość jest wynikiem m.in. zastosowania dużych kątów pochylenia kół osi przedniej w celu polepszenia sterowności bolidu w zakręcie.
W bolidzie RT09 zastosowane zostały opony Hoosier R25B 20.5 x 7.0-13.
| | | źródło: PWR Racing Team
|
| | |
|