Konkurencje dynamiczne podczas zawodów Formuły Student odbywają się na torach technicznych, a maksymalna prędkość bolidów nie przekracza 100 km/h. Podczas zawodów ważna jest manewrowość i pewność prowadzenia w ciasnych łukach na wąskim torze. Minimalny rozstaw osi określony regulaminem FS wynosi 1525 mm. Mały rozstaw osi wpływa pozytywnie na zwrotność bolidu w zakrętach. Z kolei duży rozstaw poprawia stateczność pojazdu przy dużych prędkościach oraz zmniejsza negatywny wpływ dynamicznej zmiany obciążenia na rozkład masy przypadającej na poszczególne osie. Zdecydowano się na zastosowanie rozstawu osi o wartości 1600 mm, będącym kompromisem pomiędzy zwrotnością a statecznością.
Rozstaw kół przednich oraz tylnych ma wpływ na zachowanie się bolidu w zakręcie oraz przechyły nadwozia. Większy rozstaw kół osi przedniej wpływa na poprawę zwrotności w zakrętach i ograniczenie nadsterowności. W bolidzie RT09 zdecydowano zastosować się rozstaw kół osi przedniej wynoszący 1240 mm oraz tylnej 1180 mm.