|
Sty7 McLaren MP4/23 - prezentacja modeluData: 2008-01-07 McLaren MP4/23 - prezentacja modeluW muzeum Mercedesa-Benza w Stuttgarcie McLaren zaprezentował swój nowy model na sezon 2008 - MP4-23. Prezes Daimlera dr Dieter Zetsche i szef zespołu Mclarena - Ron Dennis zaprosili na prezentację nowego modelu, w której uczestniczyć mieli też, jak to jest w zwyczaju, kierowcy - obchodzący swoje 23 urodziny Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen oraz kierowcy testowi Pedro de la Rosa i Gary Paffet.
Samochód został zmontowany i opuścił fabrykę McLaren Technology Centre poprzedniego dnia ok. godz. 18:00.
Pierwsze spotkanie w sprawie nowego projektu odbyło się jeszcze jesienią 2006 roku, a pierwsze prace były już gotowe w marcu 2007. Ponad 3000 godzin spędził nowy projekt w tunelu aerodynamicznym. Pierwszy model był gotowy w połowie listopada 2007.
Lewis Hamilton, Pedro de la Rosa and Gary Paffett dokonali pierwszych przymiarek do samochodu jeszcze we wrześniu. Heikki Kovalainen został zaproszony do przymiarki swojego fotela tuż po tym, jak został ogłoszony przez zespół jako drugi kierowca. Proces budowy podwozia nr 1 rozpoczął się na początku grudnia i został ukończony na początku stycznia. W procesie budowy brało udział 150 inżynierów z różnych dziedzin. 14000 roboczogodzin zostało spędzonych przy projekcie MP4-23, a podobna liczba roboczogodzin wykorzystana została przy budowie modelu do momentu jego pierwszego wyjazdu 9 stycznia 2008.
Pierwsze wrażenia po odsłonięciu nowego McLarena pokazują ewolucję poprzedniego rozwiązania i nie widać na pierwszy rzut oka zbyt wyraźnych zmian wizualnych. Jednakże ten zaprezentowany model będzie się róznił od wersji, która wyjedzie na tor w pierwszym wyścigu w Australii. Planowane jest wprowadzenie dalszych zmian w aerodynamice, spojlerach, podwoziu i dodatkowych komponentach.
Wraz z budową modelu samochodu na rok 2008, wystartowały w listopadzie również prace koncepcyjne na rok 2009 z rozwiązaniem KERS (magazynowanie energii) rozpoczętym rok temu.
Dane techniczne MP4-23:
Silnik: Typ Mercedes-Benz FO 108V
Pojemność: 2400 ccm
Ilość cylindrów: 8
Max. obroty: 19000
Kąt rozwarcia: 90
Średnica cyl. max 98 mm (przepisy FIA)
Odległość cylindrów: 106.5 mm
Liczba zaworów: 32
Paliwo: Mobil 1 Unleaded (5.75% bio fuel)
Olej: Mobil 1, nowy rodzaj dla sezonu 2008 for lower friction and better wear resistance
Masa: Engine 95kg (minimalna przepisy FIA)
Przekładnia: 7-biegowa + wsteczny, półautomatyczna
Podwozie: włókna węglowe/aluminiowe kompozyty o strukturze plastra miodu źródło: S.S.
| | |
|