Stefan Romecki nie składa broni w walce o kokpit na dalszą część sezonu 2011. Po trudnych negocjacjach związanych ze startami w serii SPEED i VdeV, nadarzyła się okazja wystartowania w egzotycznej, jak na europejskie warunki, serii RACECAR. Amerykańskie bolidy wzięte żywcem wprost z amerykańskich torów NASCAR goszczą już na naszym kontynencie od kilku lat. Oczywiście w ramach nieco innego regulaminu, kierowcy ścigają się w walce o tytuł mistrzowski takimi samochodami, jak Dodge, Chevrolet czy Buick.
We wtorek wieczorem, 28 czerwca, menedżer zespołu Performance Engineering, Olivier Cazenave, wyszedł z propozycją zaangażowania Stefana do najbliższego wyścigu serii FIA RAECAR Euroseries, który miał się odbyć na torze Magny-Cours. Dla Stefana Romeckiego ta propozycja była zaskoczeniem i jednocześnie znakomitą szansą do sprawdzenia się za kierownicą samochodów wyposażonych w prawie 6-litrowe silniki. Przyjął propozycję i już w piątek po południu siedział za kierownicą 450 konnego wozu z karoserią kopii DODGE CHARGERA, z numerem 11, w kolorach ekologicznego McDonalda, przygotowując się do sesji treningowej.
Weekend wyścigowy serii RACECAR składa się z dwóch 45-cio minutowych sesji treningowych, piętnastominutowej sesji kwalifikacyjnej, dwóch wyścigów 25-cio minutowych dla każdej kategorii (Elite i Open) i jednego 45-cio minutowego wyścigu ze zmianą kierowców. Łącznie licząc jest to minimum 2 godziny jazdy przypadające na każdego kierowcę podczas całego weekendu. Stefan startował w klasie 'ELITE' a jego partnerem, rywalizującym w klasie 'OPEN', był doświadczony kierowca tej serii - Alain Grand.
Stefan przystąpił do jazd z entuzjazmem ale i ostrożnie, w końcu debiutował za kierownicą tego rodzaju samochodów wyścigowych. Należało więc poznać ich możliwości i dopasować swój styl jazdy do ogromnej mocy przenoszonej na tylne koła, a także do nieco słabszych hamulców, których tarcze wykonane są ze stali.
Do pierwszego wyścigu Stefan zakwalifikował się z 13-tym czasem. Tuż po starcie zdołał wyprzedzić kilku rywali i przez chwile jechał jako ósmy. Niestety w pewnym momencie zaczęły przegrzewać się hamulce i na jednym z zakrętów stracił 3 pozycje, dojeżdżając do mety na miejscu 11-tym.
Drugim z wyścigów był wyścig ze zmianą kierowcy. Na starcie Stefan ustawił swojego Chargera Nr11 na 15-tym polu. Podczas swojej zmiany wyprzedził siedmiu rywali, awansując na pozycję ósmą, po czym zjechał do boksu, aby przekazać samochód Alainowi Grandowi. Alain szybko ruszył do walki i dzięki swojemu doświadczeniu wywalczył kolejne pozycje, kończąc wyścig na miejscu piątym. Ostatecznie Grand został sklasyfikowany na miejscu czwartym, gdyż jeden z kierowców finiszujących przed nim, otrzymał karę 20 sekund i stracił swoje miejsce.
Jednocześnie Stefan Romecki został sklasyfikowany jako trzeci w kategorii juniorskiej, czyli kierowców do lat 25. Było to więc jego pierwsze podium już w pierwszym starcie w nieznanej dla siebie kategorii.
Krótka charakterystyka samochodów RACECAR:
Opony: Michelin 33/70/15
Długość: 5,1 m
Szerokość: 1,95 m
Wysokość: 1,3 m
Waga: 1170 kg z silnikiem
Silnik: V8 Chevrolet o pojemności 5.7 litra
Przekładnia: 4 biegowa, manualna skrzynia biegów
Mistrzostwa RACECAR 2011:
Do zakończenia sezonu pozostały jeszcze dwa wyścigi:
2 - 4 września na torze Brands Hatch w Wielkiej Brytanii
7 - 9 października na torze Bugatti we francuskim Le Mans.
Oficjalna strona serii RACECAR