Wszystkie bolidy i ustawienia w tej serii są takie same. Zespół techniczny i cała obsługa jest jedna dla wszystkich kierowców przez cały sezon, ale po każdym wyścigu zachodzi rotacja w składzie przypisanym do kierowcy, np. inżynier ma pod opieką trzy bolidy, ale po każdym wyścigu są to trzy inne bolidy. Do kierowcy przypisany jest tylko mechanik, ale nadzór nad nim zmienia się. Kierowca może zapraszać do współpracy inne osoby (techników, inżynierów), jednak żadna z nich nie ma prawa decydowania i nie jest w kontakcie z kierowcą podczas wyścigu.
Przed wyścigiem ogłasza się czy 10-sekundowy pobyt w boksach jest obowiązkowy. W trakcie takiego pobytu nie wolno robić żadnych zmian z wyjątkiem zmiany opon, zabronione jest również tankowanie. Kierowca sam decyduje o zjeździe na ten postój.
Brak obowiązkowego pit-stopu jest równoznaczny z karą drive-through, czyli przejazdem przez boksy.
W Formule 2 nie można startować dłużej niż trzy sezony.
Wybrane informacje
Weekend:
2 treningi po 30 minut każdy,
2 sesje kwalifikacyjne po 30 minut każda,
2 wyścigi po 30-40 minut każdy.
Tory: drogowe, europejskie, z zakrętami, nieowalne.
Start: zatrzymany.
Samochód: Williams typ monocoque, jeden dostawca.
Silnik: Audi Turbo, czterocylindrowy, pojemność 1781cc, moc 400-450 KM przy 8250 obr/min, jeden dostawca.
Opony: Avon, wymiary przód 250/570-13, tył 300/600-13, jeden dostawca, jeździ się również na oponach używanych.
Wspomaganie/kontrola: częściowo tak.
Kierowcy/Zespoły: nie ma zespołów, kierowcy mają równe szanse i tę samą obsługę techniczną.
Punktacja od roku 2010:
1 miejsce: 25 punktów
2 miejsce: 18 punktów
3 miejsce: 15 punktów
4 miejsce: 12 punktów
5 miejsce: 10 punktów
6 miejsce: 8 punktów
7 miejsce: 6 punktów
8 miejsce: 4 punkty
9 miejsce: 2 punkty
10 miejsce: 1 punkt.
W pierwszym sezonie serii (2009) obowiązywała następująca punktacja:
1 miejsce: 10 punktów
2 miejsce: 8 punktów
3 miejsce: 6 punktów
4 miejsce: 5 punktów
5 miejsce: 4 punkty
6 miejsce: 3 punkty
7 miejsce: 2 punkty
8 miejsce: 1 punkt.
Na koniec sezonu odejmuje się dwa najgorsze wyniki.
Zwycięzca serii zostaje zaproszony do pełnych testów w zespole Williams w Formule 1.
Trzech najwyżej sklasyfikowanych kierowców otrzymuje wyścigową Super Licencję uprawniającą do startów w Formule 1.
Władze: FIA
Internet:
Strona oficjalna Formuły 2