| Zawody są otwarte, dostępne również dla zawodników zagranicznych. Rozgrywa się kilka lub kilkanaście rund głównie na torach Polski, Węgier, Czech i Słowacji. Istnieje bardzo duża dowolność w zasadach uczestnictwa w tych zawodach. Praktycznie każdy może znaleźć tam miejsce dla siebie, gdyż rozgrywane są różne wyścigi, na różnych dystansach, o różne tytuły a każdy niemal samochód posiadający homologację PZM, znajdzie odpowiednią dla siebie klasę, w której może startować.
W ramach WSMP rozgrywany jest m.in. wyścig sprint oraz wyścig długodystansowy (Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwo Polski).
Rozgrywki toczą się o:
Tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski w klasyfikacji indywidualnej:
- Grand Prix Polski
- w klasach:
Klasa D4 -1400 ponad 1000 cm³ do 1400 cm³ (w tym KIA Picanto)
Klasa D4 -2000 ponad 1400 cm³ do 2000 cm³
Klasa D4 -3500 ponad 2000 cm³ do 3500 cm³
Klasa D4+3500 ponad 3500 cm³
Klasa Picanto LOTOS Cup
Klasa cee’d LOTOS Cup
Klasa Formuła 2000
oraz o:
Tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski w klasyfikacji Zespołów Sponsorskich - za najwyższą liczbę punktów zdobytych tylko w DSMP;
Wyścigowy SUPER PUCHAR (WSP) – za najwyższą liczbę punktów zdobytych we wszystkich rundach WSMP i DSMP;
Wyścigowy Puchar Polski (WPP) – w klasach, za najwyższą liczbę punktów zdobytych we wszystkich rundach rozgrywanych w ramach WPP, przy czym w każdej rundzie WSMP rozgrywanej w Polsce, odbywa się jeden wyścig na dystansie 10 okrążeń zaliczany do Wyścigowego Pucharu Polski. Klasy:
Klasa 1 - do 1150 cm3
Klasa 2 - powyżej 1150 cm3 – do 1600 cm3
Klasa 3 - powyżej 1600 cm3 – do 2000 cm3
Klasa 4 (klasa OPEN) - powyżej 2000 cm3
Wybrane informacje
Weekend:
Trening trwa 30 minut, należy przejechać minimum 3 okrążenia w jak najkrótszym czasie. O polu startowym do wyścigu decyduje najkrótszy czas jednego okrążenia treningowego.
Wyścigi rozgrywają się na określonym dystansie lub określonej liczbie okrążeń, jeden lub dwa wyścigi w czasie rundy, w zależności od wyścigu, klasy, tytułu.
Tory: stałe, zamknięte, różnej klasy.
Start: zatrzymany lub lotny.
Nadwozie: dowolne, zależne od klasy; wyprodukowane oryginalnie, z niewielkimi zmianami dozwolonymi regulaminem.
Podwozie: dowolne, zależne od klasy; wyprodukowane oryginalnie, z niewielkimi zmianami dozwolonymi regulaminem.
Silnik: dowolny, dozwolona pojemność zależy od wyścigu, klasy i tytułu; wyprodukowany oryginalnie, z niewielkimi zmianami dozwolonymi regulaminem.
Paliwo: dowolne, zależy od wyścigu, klasy i tytułu.
Opony: dowolne.
Wspomaganie/kontrola: dowolnie, wyprodukowane oryginalnie, z niewielkimi zmianami dozwolonymi regulaminem.
Kierowcy: różnie, w zależności od wyścigu, klasy i tytułu o jaki walczą.
Punktacja: za każdą rundę, suma punktów ze wszystkich rund stanowi o zwycięstwie, do Wyścigowego Super Pucharu wlicza się również punkty z DSMP.
Generalna zasada:
1 miejsce: 10 punktów
2 miejsce: 8 punktów
3 miejsce: 6 punktów
4 miejsce: 5 punktów
5 miejsce: 4 punkty
6 miejsce: 3 punkty
7 miejsce: 2 punkty
8 miejsce: 1 punkt
Inaczej w klasyfikacji generalnej DSMP, gdzie punktowany jest każdy kierowca.
Władze: ASN, czyli Narodowa Federacja, w Polsce jest to Polski Związek Motorowy.
| |