Autodrom Główna Kontakt Agencja
 
  AUTODROM : Kariera wyścigowa

O Agencji
Współpraca
Kontakt
..
Kalendarz
FAQ
 
Lip16

Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (WSMP)

Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (WSMP)
Zawody są otwarte, dostępne również dla zawodników zagranicznych. Rozgrywa się kilka lub kilkanaście rund głównie na torach Polski, Węgier, Czech i Słowacji. Istnieje bardzo duża dowolność w zasadach uczestnictwa w tych zawodach. Praktycznie każdy może znaleźć tam miejsce dla siebie, gdyż rozgrywane są różne wyścigi, na różnych dystansach, o różne tytuły a każdy niemal samochód posiadający homologację PZM, znajdzie odpowiednią dla siebie klasę, w której może startować.
W ramach WSMP rozgrywany jest m.in. wyścig sprint oraz wyścig długodystansowy (Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwo Polski).

Rozgrywki toczą się o:
Tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski w klasyfikacji indywidualnej:
- Grand Prix Polski
- w klasach:
Klasa D4 -1400 ponad 1000 cm³ do 1400 cm³ (w tym KIA Picanto)
Klasa D4 -2000 ponad 1400 cm³ do 2000 cm³
Klasa D4 -3500 ponad 2000 cm³ do 3500 cm³
Klasa D4+3500 ponad 3500 cm³
Klasa Picanto LOTOS Cup
Klasa cee’d LOTOS Cup
Klasa Formuła 2000
oraz o:
Tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski w klasyfikacji Zespołów Sponsorskich - za najwyższą liczbę punktów zdobytych tylko w DSMP;
Wyścigowy SUPER PUCHAR (WSP) – za najwyższą liczbę punktów zdobytych we wszystkich rundach WSMP i DSMP;
Wyścigowy Puchar Polski (WPP) – w klasach, za najwyższą liczbę punktów zdobytych we wszystkich rundach rozgrywanych w ramach WPP, przy czym w każdej rundzie WSMP rozgrywanej w Polsce, odbywa się jeden wyścig na dystansie 10 okrążeń zaliczany do Wyścigowego Pucharu Polski. Klasy:
Klasa 1 - do 1150 cm3
Klasa 2 - powyżej 1150 cm3 – do 1600 cm3
Klasa 3 - powyżej 1600 cm3 – do 2000 cm3
Klasa 4 (klasa OPEN) - powyżej 2000 cm3

Wybrane informacje

Weekend:
Trening trwa 30 minut, należy przejechać minimum 3 okrążenia w jak najkrótszym czasie. O polu startowym do wyścigu decyduje najkrótszy czas jednego okrążenia treningowego.
Wyścigi rozgrywają się na określonym dystansie lub określonej liczbie okrążeń, jeden lub dwa wyścigi w czasie rundy, w zależności od wyścigu, klasy, tytułu.
Tory: stałe, zamknięte, różnej klasy.
Start: zatrzymany lub lotny.
Nadwozie: dowolne, zależne od klasy; wyprodukowane oryginalnie, z niewielkimi zmianami dozwolonymi regulaminem.
Podwozie: dowolne, zależne od klasy; wyprodukowane oryginalnie, z niewielkimi zmianami dozwolonymi regulaminem.
Silnik: dowolny, dozwolona pojemność zależy od wyścigu, klasy i tytułu; wyprodukowany oryginalnie, z niewielkimi zmianami dozwolonymi regulaminem.
Paliwo: dowolne, zależy od wyścigu, klasy i tytułu.
Opony: dowolne.
Wspomaganie/kontrola: dowolnie, wyprodukowane oryginalnie, z niewielkimi zmianami dozwolonymi regulaminem.
Kierowcy: różnie, w zależności od wyścigu, klasy i tytułu o jaki walczą.
Punktacja: za każdą rundę, suma punktów ze wszystkich rund stanowi o zwycięstwie, do Wyścigowego Super Pucharu wlicza się również punkty z DSMP.
Generalna zasada:
1 miejsce: 10 punktów
2 miejsce: 8 punktów
3 miejsce: 6 punktów
4 miejsce: 5 punktów
5 miejsce: 4 punkty
6 miejsce: 3 punkty
7 miejsce: 2 punkty
8 miejsce: 1 punkt
Inaczej w klasyfikacji generalnej DSMP, gdzie punktowany jest każdy kierowca.

Władze: ASN, czyli Narodowa Federacja, w Polsce jest to Polski Związek Motorowy.

źródło: Autodrom.pl
 
 
Dodaj do:
Facebook
|
Zakładki Google
|
Delicious
|
Twitter
|
Wykop

GŁÓWNA :: O AGENCJI :: WSPÓŁPRACA :: FAQ :: KALENDARZ :: KONTAKT