Autodrom Główna Kontakt Agencja
 
 FORMUŁA 1 Sezon 2024
 Sezon 2024
--

F1 Bilety
F1 Wiadomości
F1 Sezony
F1 Mistrzowie
F1 Technika
F1 Baza Wyników
..
Kalendarz
FAQ
Pomoc do sklepu

GP ANGLII


1. Max VerstappenRedBull-RBHonda1:25:16.938 h 26 pkt.
2. Lando NorrisMcLaren-Mercedes3.798 s 18 pkt.
3. Lewis HamiltonMercedes6.783 s 15 pkt.
4. Oscar PiastriMcLaren-Mercedes7.776 s 12 pkt.
5. George RussellMercedes11.206 s 10 pkt.
6. Sergio PerezRedBull-RBHonda12.882 s 8 pkt.
7. Fernando AlonsoAstonMartin-Mercedes17.193 s 6 pkt.
8. Alexander AlbonWilliams-Mercedes17.878 s 4 pkt.
9. Charles LeclercFerrari18.689 s 2 pkt.
10. Carlos Sainz JrFerrari19.448 s 1 pkt.
NAZWA: Silverstone

Kierunek ruchu: prawoskrętny.
Klimat: umiarkowany, chłodny.
Charakterystyka: obciążenie dla silnika i opon.
Trudność: szybkie kombinacje zakrętów.
O TORZE:
Właścicielem i zrządcą toru w Northampton (48 km na północny-wschód od Oxfordu) jest British Racing Drivers Club (Brytyjski Klub Kierowców Wyścigowych). Na jego potrzeby zaadaptowano fragment wojskowego lotniska używanego w czasie drugiej wojny swiatowej, czyli krótko przed otwarciem toru w 1948 roku. Pomimo ciągłego rozwoju i nowych inwestycji tor nadal odbiega od marzeń władz F1.

Silverstone jest sprawdzianem technicznym zarówno dla kierowców, jak i inżynierów. Samochód dobrze ustawiony do jazdy po szybkich prostych, będzie miał problemy w zakrętach i odwrotnie, ustawienia dla dobrego prowadzenia w zakrętach, mogą być zbyt wolne dla szybkich prostych. Na tym torze najczęściej wybierane są twarde opony ale jest to element strategii, podobnie jak pozostałe parametry samochodu. Strategia jest tu najważniejsza.

W Silverstone w 1950 roku odbył się pierwszy w historii wyścig nowej kategorii tzw.: Formuły 1 i jest to jeden z dwóch torów, na których wyścigi odbywają się od tamtej pory niemal każdego roku.

W sezonie 2010 dokonano stosunkowo rewolucyjnych zmian. Przerobiono całkowicie ostatnią część toru na odcinku Abbey-Luffield. Zrezygnowano z dwóch prostych odcinków i zbudowano dosyć krętą część wewnętrzną przechodzącą w krótką prostą prowadzącą do ostatniego zakrętu. Tor wydłużył się o prawie 800 metrów i mierzy teraz 5900 m.
2023:  M. Verstappen1:25:16.938  52 okr.  (1)
2022:  C. Sainz Jr2:17:50.311  52 okr.  (1)
2021:  L. Hamilton1:58:23.284  52 okr.  (2)
2020:  M. Verstappen1:19:41.993  52 okr.  (4)
2020:  L. Hamilton1:28:01.283  52 okr.  (1)
2019:  L. Hamilton1:21:08.452  52 okr.  (2)
2018:  S. Vettel1:27:29.784  52 okr.  (2)
2017:  L. Hamilton1:21:27.430  51 okr.  (1)
2016:  L. Hamilton1:34:55.831  52 okr.  (1)
2015:  L. Hamilton1:31:27.729  52 okr.  (1)
2014:  L. Hamilton2:26:52.094  52 okr.  (6)
2013:  N. Rosberg1:32:59.456  52 okr.  (2)
2012:  M. Webber1:25:11.288  52 okr.  (2)
2011:  F. Alonso1:28:41.194  52 okr.  (3)
2010:  M. Webber1:24:38.200  52 okr.  (2)
2009:  S. Vettel1:22:49.328  60 okr.  (1)
2008:  L. Hamilton1:39:09.440  60 okr.  (4)
2007:  K. Räikkönen1:21:43.074  59 okr.  (2)
2006:  F. Alonso1:25:51.927  60 okr.  (1)
2005:  J. Montoya1:24:29.588  60 okr.  (3)
2004:  M. Schumacher1:24:42.700  60 okr.  (4)
2003:  R. Barrichello1:28:37.554  60 okr.  (1)
2002:  M. Schumacher1:31:45.015  60 okr.  (3)
2001:  M. Häkkinen1:25:33.770  60 okr.  (2)
2000:  D. Coulthard1:28:50.108  60 okr.  (4)
1999:  D. Coulthard1:32:30.144  60 okr.  (3)
1998:  M. Schumacher1:47:02.450  60 okr.  (2)
1997:  J. Villeneuve1:28:01.665  59 okr.  (1)
1996:  J. Villeneuve1:33:00.874  61 okr.  (2)
1995:  J. Herbert1:34:35.093  61 okr.  (5)
1994:  D. Hill1:30:03.640  60 okr.  (1)
1993:  A. Prost1:25:38.189  59 okr.  (1)
1992:  N. Mansell1:25:42.991  59 okr.  (1)
1991:  N. Mansell1:27:35.479  59 okr.  (1)
1990:  A. Prost1:18:30.999  64 okr.  (5)
1989:  A. Prost1:19:22.131  64 okr.  (2)
1988:  A. Senna1:33:16.367  65 okr.  (3)
1987:  N. Mansell1:19:11.780  65 okr.  (2)
1985:  A. Prost1:18:10.436  65 okr.  (3)
1983:  A. Prost1:24:39.780  67 okr.  (3)
1981:  J. Watson1:26:54.800  68 okr.  (5)
1979:  C. Regazzoni1:26:11.170  68 okr.  (4)
1977:  J. Hunt1:31:46.060  68 okr.  (1)
1975:  E. Fittipaldi1:22:05.000  56 okr.  (7)
1973:  P. Revson1:29:18.500  67 okr.  (3)
1971:  J. Stewart1:31:31.500  68 okr.  (2)
1969:  J. Stewart1:55:55.600  84 okr.  (2)
1967:  J. Clark1:59:25.600  80 okr.  (1)
1965:  J. Clark2:05:25.400  80 okr.  (1)
1963:  J. Clark2:14:09.600  82 okr.  (1)
1960:  J. Brabham2:04:24.600  77 okr.  (1)
1958:  P. Collins2:09:04.200  75 okr.  (6)
1956:  J. Fangio2:59:47.000  101 okr.  (2)
1954:  J. Gonzalez2:56:14.000  90 okr.  (2)
1953:  A. Ascari2:50:00.000  90 okr.  (1)
1952:  A. Ascari2:44:11.000  85 okr.  (2)
1951:  J. Gonzalez2:42:18.200  90 okr.  (1)
1950:  G. Farina2:13:23.600  70 okr.  (1)
1987:  N. Mansell 1:09.832 min  304.16 km/h
2024:  .  
 
2023:  .  
 
2022:  .  
 
2021:  S. Perez 
 
2020:  A. Albon 
 
2020:  L. Stroll 
 
2019:  L. Stroll 
 
2018:  K. Räikkönen 
 
2017:  V. Bottas 
 
2016:  N. Rosberg 
 
2015:  R. Grosjean 
 
2014:  V. Bottas 
 
2013:  F. Massa 
 
2012:  J. Button 
 
2011:  N. Rosberg 
 
2010:  A. Sutil 
 
2009:  A. Sutil 
 
2008:  K. Räikkönen 
 
2007:  F. Alonso 
 
2006:  M. Schumacher 
 
2005:  .  
 
2004:  .  
 
2003:  .  
 
2002:  .  
 
2001:  .  
 
2000:  .  
 
1999:  D. Coulthard 
 
1998:  .  
 
1997:  .  
 
1996:  .  
 
1995:  .  
 
1994:  .  
 
1993:  .  
 
1992:  .  
 
1991:  .  
 
1990:  .  
 
1989:  .  
 
1988:  .  
 
1987:  .  
 
1985:  .  
 
1983:  .  
 
1981:  .  
 
1979:  .  
 
1977:  .  
 
1975:  .  
 
1973:  .  
 
1971:  .  
 
1969:  .  
 
1967:  .  
 
1965:  .  
 
1963:  .  
 
1960:  .  
 
1958:  .  
 
1956:  .  
 
1954:  .  
 
1953:  .  
 
1952:  .  
 
1951:  .  
 
1950:  .  
 

GŁÓWNA :: O AGENCJI :: WSPÓŁPRACA :: FAQ :: KALENDARZ :: KONTAKT