Czerwiec i początek lipca mijały zespołom bardzo szybko. W nawale studenckich obowiązków związanych z sesją egzaminacyjną trzeba było kończyć projekt na konkurs i pakować walizki na Silverstone a niektórzy mieli na głowie jeszcze egzaminy magisterskie. Gorączka panowała więc nie tylko z powodu wysokich temperatur powietrza.
Miniony weekend to czas próby, dla studentów, dla projektu, dla bolidów. Po pierwsze ocena kosztorysu, planu biznesowego i prezentacji, która miała przekonać potencjalnych producentów o wartości i możliwościach projektu. Kolejny etap to rozwiązania techniczne, co jak na uczelnię techniczną przystało, jest jednym z ważniejszych egzaminów. Na koniec test sprawności, czyli sprawdzenie świetnych pomysłów w praktyce. Sędziowie oceniali tu m.in. zachowanie bolidu na torze, przyspieszanie i zużycie paliwa.
W takich okolicznościach trudno zdobyć od rozemocjonowanych, ale jednak skupionych na celu, studentów więcej niż kilka zdań relacji. Wiemy, że PWR Racing Team świetnie poradził sobie pierwszego dnia, kiedy zaimponował sędziom niektórymi rozwiązaniami technicznymi a bolid przeszedł wszystkie badania kwalifikujące go do dalszych etapów konkursu. Bardzo dobrze został oceniony także biznes plan (14 miejsce na 90 uczestników) a kosztorys był jednym z zaledwie dwóch poprawnie wykonanych.
Potem niestety pojawiły się problemy techniczne i bolid nie mógł wystartować w dwóch pierwszych etapach zawodów sprawnościowych: Skid Pad i Acceleration, za to Sprint poszedł już dobrze. Nie ma niestety jeszcze informacji od SiMR Team'u, ale z wyników konkursu można się domyślić, że i oni nie oparli się problemom technicznym. Musimy jednak mieć na uwadze, że w tym roku oba zespoły: wrocławski i warszawski wystartowały po raz pierwszy ze zbudowanym bolidem, był to więc przede wszystkim czas zbierania wielu doświadczeń.
Każdy etap konkursu jest oceniany osobno, co oznacza, że projekt otrzymuje wiele różnych not. Daje to bardzo szczegółowy obraz działań studentów i wskazuje mocne i słabe strony ich przygotowań. Dzięki temu kolejne projekty mogą być udoskonalane. Oceny cząstkowe mówią też o wielu sukcesach, osiąganych w różnych dziedzinach, jak choćby świetnie zaprojektowana pedaliera czy najlepszy kosztorys albo najszybszy bolid. Zatem nie pozostaje nam nic innego jak czekać na pełną relację samych uczestników.
Tymczasem pełne wyniki można obejrzeć na
stronie konkursu Formuły Student.