|
Lip5 Jean-Eric Vergne razy dwaData: 2011-07-05 Jean-Eric Vergne razy dwa2011-07-05 Jean-Eric Vergne wygrał oba wyścigi serii Formuła Renault 3.5, które odbyły się w miniony weekend na torze Hungaroring na Węgrzech. Zebrane w ten sposób punkty stawiają go na pierwszym miejscu klasyfikacji ogólnej z czterema punktami przewagi nad Robertem Wickensem.
Wyścig 1
Po dwóch udanych sesjach treningowych i wygranych kwalifikacjach, Jean-Eric Vergne (Carlin) zdobył Pole Position do pierwszego wyścigu na Hungaroringu. Drugi czas miał Sergio Canamasas (BVM Target), ale kara z Nürburgringu przesunęła go cztery pozycje w tył stawki. Obok Vergne'a na pierwszej linii stanął więc Daniil Move (P1 Motorsport).
Burza, która przeszła nad torem godzinę przed wyścigiem, powinna dać kierowcom do myślenia, jednak wszyscy zdecydowali się wyjechać na slikach. W efekcie Daniel Ricciardo odpadł z wyścigu już na okrążeniu formującym po swoim błędzie. Tymczasem Vergne wykonał bardzo dobry start i choć przed pierwszym zakrętem zaskoczył go Move wejściem po wewnętrznej, to Francuz niemal natychmiast odzyskał prowadzenie jadąc lepszym torem. Pod koniec pierwszego okrążenia kierowca Carlina jechał już spokojnie na czele stawki, a za nim usytuowali się kolejno: Daniil Move, Brendon Hartley (Charouz-Gravity), Alexander Rossi i Adam Carroll (P1 Motorsport). Wkrótce też Kevin Korjus (Tech 1 Racing) przesunął się z 13-go na 7-me miejsce, mając za sobą Roberta Wickensa, który również satrtował z dalekiego, bo z 11-go pola.
Vergne stopniowo oddalał się od Move'a a Hartley i Rossi toczyli pojedynek, podczas, gdy Rossi bronił się jeszcze przed Canamasasem. Kiedy na 16 okrążeniu Hartley próbował wyprzedzić Move'a, doszło do kontaktu. Opona w bolidzie Rosjanina została przebita i musiał zjechać do boksu. Rossi podążył za Hartleyem a Carroll i Canamasas uzupełniali pierwszą piątkę. Vergne miał już wówczas 10 sekund przewagi i niezagrożony zmierzał do mety.
Na 10 minut przed końcem wyścigu Rossi wyprzedził Hartley'a jadącego od dłuższego już czasu z ułamanym przednim skrzydłem. Następnie Canamasas wspiął się o jedną pozycję, wyprzedzając Carrolla i niewiele mu zabrakło by w końcówce wyprzedzić także Hartley'a i uzyskać trzecie miejsce w wyścigu. Chociaż przekroczył linię mety jako czwarty, to ostatecznie jednak stanął na podium, ponieważ Hartley został ukarany 10 sekundami dopisanymi do wyniku i ledwie pozwoliło mu zdobyć jakiekolwiek punkty. Z kolei dla Hiszpana było to pierwsze podium w karierze w tej kategorii.
Wyścig 2
Jean-Eric Vergne niespodziewanie przegrał kwalifikacje do drugiego wyścigu Formuły Renault 3.5 na Hungaroringu z Sergio Canamasasem. Jednak pomimo gorszej pozycji startowej udało mu się wygrać na starcie z Hiszpanem i to on objął prowadzenie przed Canamasasem, Adamem Carrollem, Alexandrem Rossim i Brendonem Hartley'em kolejno. Natomiast w środku stawki doszło do kolizji między Stenem Pentusem (Epic Racing) a André Negrão (International Draco Racing) i na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.
Po wznowieniu rywalizacji prowadził Vergne a Rossi i Wickens zdecydowali się na wczesny pit stop. Zespól Kanadyjczyka był szybszy w boksach i Wickens zdołał wyjechać na tor przed Rossim. Vergne zjechał do boksu na dziewiątym okrążeniu i powrócił na pozycję lidera, tuż przed Canamasasem. Wickens przesunął się jeszcze na trzecie miejsce przed Costę, Carrolla i Rossiego. Wkrótce przed Wickensem i Carrollem zrobiły się dłuższe przerwy w stawce.
Na czele nie było spokojnie. Canamasas naciskał lidera i osiągnął nawet najszybsze okrążenie wyścigu, ale Vergne był nie do pokonania nawet, kiedy w ostatnich chwilach sesji na tor spadły krople deszczu. Ostatecznie Vergne wygrał ponownie, natomiast Canamasas i Wickens, którzy przekroczyli linię mety na drugiej i trzeciej pozycji, otrzymali po 10 sekund kary za nieregulaminowe zachowanie w alei serwisowej. Zatem drugie i trzecie miejsce na podium decyzją węgierskich sędziów tym razem trafiło do Costy i Carrolla. Canamasas spadł na czwarte miejsce a Wickens na siódme.
Formuła Renault 3.5 ma teraz wakacje. Następny wyścig dopiero 20 sierpnia na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii.
źródło: Autodrom.pl
| | | |
|